Na podstawie materiałów przemysł wytwarzający taśmy przenośnikowe dzieli się na pasy wzmocnione stalą, pasy wzmocnione tkaniną i pasy tkane solidnie. Wzmocnione tkaninami pasy są następnie dzielone na tekstylia towarowe i tekstylia użytkowe. Wzmocniona tkaniną gumowa taśma przenośnikowa wykonana jest z mieszanek nylonu i poliestru, zapewniając wysoką wytrzymałość, a także wyjątkowo dobrą odporność na ścieranie i zużycie.

Taśma przenośnikowa musi się charakteryzować wytrzymałością

taśmy przenośnikoweZapewnia również wyjątkowo niską absorpcję wilgoci, dobrą stabilność wymiarową, która wygenerowała przychód w wysokości ponad 3 mld USD w 2018 r. Taśma, której produkcja została właśnie dokładnie opisana, ma następujące cechy: Nadaje się do roboczego obciążenia rozciągającego o sile 200 funtów na cal. Podczas badania wytrzymałości na rozciąganie przyłożonej w kierunku wzdłużnym taśmy, następuje zerwanie przy sile od 4200 do 4500 funtów na cal szerokości taśmy. Podczas badania wytrzymałości na rozciąganie przyłożonej w kierunku szerokości taśmy następuje zerwanie przy sile około 2000 do 2200 funtów na cal szerokości taśmy. Trzy warstwy tkaniny w ukończonym pasie mają ogólną lub łączną szerokość lub grubość około 0,200 cala. Całkowita grubość ukończonego pasa, w tym górnej i dolnej warstwy pokrycia, wynosi około 0,700 cala, ponieważ każda warstwa pokrycia ma grubość około ćwierć cala. W przypadku, gdy lateksy lub ciekłe gumy lub inny polimer w zastosowanych układach polimer utwardza ​​się lub wulkanizuje lub powoduje sieciowanie lub polimeryzację, a tym samym pełne rozwinięcie jego właściwości fizycznych. Specjaliści od kół pasowych i przenośników stawiają najwyższy priorytet, jeśli chodzi o jakość, funkcjonalność i terminowość dostaw. Do produkcji wysokiej jakości produktów, takich jak taśmy przenośnikowe i koła pasowe do przenośników taśmowych, używają tylko wysokiej jakości półproduktów i produktów gotowych. Rama, na której zamontowany jest przenośnik, jest wykonana z metalowej konstrukcji (stal malowana, ocynkowana, stal nierdzewna itp.) I może mieć różną długość, wysokość i kształt; a także umożliwianie operatorom manipulowania transportowanym materiałem. W podwoziu można zintegrować prowadnice przesuwne, szyny boczne lub prowadnice plastikowe po obu stronach.

Wszystkie główne elementy pasa, a także systemy akcesoriów zapewniające niezawodność całego systemu, są zmontowane na konstrukcji. Konstrukcja musi być odporna i zapewniać trwałość systemu, umożliwiając optymalne działanie przenośnika taśmowego w różnych warunkach środowiskowych: odporność na wilgoć, temperaturę, utlenianie, odporność na przypadkowe uderzenia itp.