Mitów na temat odchudzania jest bardzo dużo, ponieważ cała masa ludzi chce zrzucić zbędne kilogramy. Wielu osobom udaje się to, lecz później okazuje się, że znowu zabierają oni wagi. Czy można odchudzić się na stałe? Oczywiście, że tak, ale trzeba do tego podchodzić racjonalnie, a co najważniejsze – życiowo. Nie można przecież cały czas głodować lub zamęczać się dziesiątkami kilometrów dziennie.

Trwałe odchudzanie – połączenie sporu i diety

jak się odchudzić na stałeMimo, że ciągłe odmawianie jedzenia i ogromny wysiłek fizyczny zostały podane wyżej jako coś błędnego, są to elementy, które muszą być zawarte w planie dnia. Myślisz jak się odchudzić na stałe? Dieta nie powinna być restrykcyjna. Musisz jeść pełnowartościowe posiłki, które pokryją Twoje zapotrzebowanie kaloryczne, ale nie przesycą Cię. Organizm odkłada tłuszcz w wyniku przesycenia, do którego nie powinieneś dopuścić. Jedz racjonalnie i dbaj o to, by uzupełnić wszystkie wartości odżywcze w organizmie. Możesz skorzystać z mobilnych kalkulatorów kalorii. Sport to także niezbędny element, jednak nie można z nim przesadzać. Trzeba zachować umiar i nie nadwyrężać się. Jeśli Twoją pasją nie jest bieganie, ale chcesz zrzucić wagę biegając wybieraj krótkie trasy. To częstotliwość, a intensywność treningów sprawia, że chudniesz. Bieganie po dwadzieścia kilometrów dziennie zostaw pasjonatom tego sportu. Tobie codziennie kilometr biegu wystarczy. Zresztą dopiero po czasie okaże się, zę jesteś w stanie biegać dłużej i palić więcej kalorii z przyjemnością. Jeśli zamieścisz to w planie dnia, to Twoja waga spadnie do takiego poziomu, na jaki Ci zależy, a jedzenie i sport będą Ci towarzyszyć w dalszym ciągu, lecz nie będą wymagać poświęcenia. Nie będzie więc okazji do tego, by przytyć.

Nawet zjedzenie pączka nie przeszkadza w odchudzaniu, jeśli zjadasz go raz na tydzień. Odchudzanie nie powinno kojarzyć się z restrykcjami i utrudnieniami w życiu, ale ze zmianą podejścia do własnego ciała i zdrowia. Musisz stopniowo wprowadzić takie zmiany, które pomogą Ci osiągnąć swój cel, a przy okazji pozwolą poczuć się dużo lepiej. Na tym powinno Ci zależeć. Jeśli tak będzie, żadne nawroty wagi nie będą Ci zagrażać. Warto codziennie rano stawać na wagę i zauważać swoje postępy. Jest to niezwykle motywujące.