Każda branża w biznesie jest inna i każde miejsce wykonywania danego zawodu wymaga pewnych specjalnych umiejętności i odróżnia się w pewnych aspektach od tej samej pracy, w innym miejscu na mapie Polski czy na mapie globu. Inna jest specyfika pracy lekarza w którymś z krajów Afryki Środkowej od specyfiki pracy swojego odpowiednika w klinice w Stanach Zjednoczonych. Podobnie sytuacja wygląda w branży marketingowej.

Marketing w Warszawie

agencja reklamowa w WarszawieSpecyficzność Warszawy na marketingowej mapie Polski jest niepodważalna. Swoją specyficzność zawdzięcza ona kilku czynnikom: statystycznym, prestiżowym i finansowo-konkurencyjnym. Czynnik statystyczny oznacza, że Warszawa, jako miasto prawie 2 milionowe, jest największym rynkiem marketingowym w Polsce. Prymat w danej branży, w danym rodzaju produktu, oznacza że jest się w ścisłej czołówce w danym segmencie w Polsce. Warszawa jest miastem o ogromnym potencjale marketingowym: tysiące osób pokonujących drogę do pracy metrem i ogromna, niewykorzystana przestrzeń reklamowa. Agencja reklamowa w Warszawie ma ogromne możliwości marketingowe pod względem statystycznym – możliwość dotarcia do ogromnej rzeszy warszawiaków i osób spędzających swoje dnie w stolicy. Czynnik prestiżowy oznacza, że Warszawa jako stolica Polski jest miejscem, gdzie zwycięstwo pod względem marketingowym jest obarczone dodatkowym profitem. Warszawa jest miastem, w którym stykają się elity wielu grup społecznych, stąd sprawny marketing agencji reklamowej  w samej Warszawie może liczyć na rozgłos poza Warszawą. Czynnik finansowy i konkurencyjny, oznacza że podobnie jak z wieloma innymi usługami, w Warszawie usługi te będą najdroższe w Polsce, ale wynika to głównie z dwóch wcześniejszych czynników, które składają się na to, że usługi te są najdroższe. Największa konkurencja w Polsce w branży marketingowej również wlicza się w cenę za dany produkt.

Bez wątpienia, Warszawa jest specyficznym miejscem dla działalności agencji reklamowych. Można tutaj zarówno wzbić się na szczyt branży marketingowej jak i skończyć w gąszczu małych, niszowych agencji reklamowych. Warszawa, jako rynek marketingowy jest wielkim tyglem i dobra agencja reklamowa powinna umieć się w niej odnaleźć. Dostęp do zleceń i usług wspomagających marketing przeżywa rozkwit i jest na tyle duży, że każdy może znaleźć dla siebie coś godnego uwagi.

 

Mogą Ci się spodobać również: