Każdy, kto choć raz postawił swoją nogę na siłowni, widział lub słyszał o suplementach diety. Jednym z najpopularniejszym jest BCAA. Ważne, aby przed spożyciem jakiejkolwiek substancji wiedzieć, jakie jest ich dawkowanie i skutki, które niesie spożycie, aby móc wykorzystać jak najlepiej potencjał tego suplementu i wspomóc swój organizm podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych – tyczy się to również BCAA.

Czym są aminokwasy BCAA Scictec?

aminokwasy bcaa scitecBCAA to aminokwasy rozgałęzione, które stanowią bardzo popularny suplement diety, który jest bardzo dobrym źródłem pełnowartościowego białka. Włókna mięśniowe w organizmie człowieka są w trzydziestu procentach zbudowane z aminokwasów rozgałęzionych, takich jak walina, izoleucyna oraz leucyna, dlatego ich dodatkowa suplementacja jest tak ważna podczas budowania sylwetki na siłowni. Leucyna to aminokwas hamujący działanie kortyzolu, który odpowiada za rozpad tkanki mięśniowej, walina – podobnie jak leucyna utrzymuje mięśnie w pożądanym stanie oraz powoduje utrzymanie gospodarki hormonem wzrostu w prawidłowych wartościach fizjologicznych. Trzeci aminokwas – izoleucyna działa antykatabolicznie, czyli chroni mięśnie przed rozpadem. Oprócz tego izoleucyna reguluje poziom glukozy we krwi. Przyjmowanie BCAA ma także korzystne działanie w kwestii wydajności treningowej, mianowicie zmniejsza uczucie zmęczenia. Aminokwasy BCAA Scitec pomogą zregenerować mięśnie zmęczone treningiem, a także zapobiegają skurczom, to dzięki nim sportowcy mogą uniknąć pojawienia się tak zwanych zakwasów. Co więcej, aminokwasy BCAA Scitec dbają o prawidłowy przyrost tkanki mięśniowej, odbudowując włókna mięśniowe. Dawkowanie suplementów jest kluczowe. W zależności od charakteru aktywności fizycznej, obciążeń treningowych, diety oraz masy ciała, warto stosować dawki rzędu 10 – 15 g aminokwasów rozgałęzionych dziennie. Na rynku suplement BCAA dostępny jest w formie proszku rozpuszczalnego w wodzie oraz kapsułek.

Prawidłowe przyjmowanie aminokwasów BCAA nie ma negatywnego wpływu na organizm, większość sportowców otwarcie mówi, że suplement zwiększa ich skuteczność podczas treningów. Należy pamiętać, że aminokwasy BCAA to nie środek, dzięki któremu masa mięśniowa wzrośnie, jest to efekt wyłącznie regularnych treningów raz diety.