Pośpiech podczas wykonywania jakiegokolwiek planu ma zazwyczaj skutek odwrotny od zamierzonego. Taki skutek miało również przyśpieszenie prac na obiekcie, który mieliśmy uruchamiać jak najszybciej, a który nie był wykończony na tyle, by można go było spokojnie otworzyć. Jednym z brakujących elementów był system monitorowania, gdyż wymagał on instalatorów z firm zewnętrznych, bo nikt z nas nie posiadał wystarczających uprawnień do jego instalacji.

Sprawna instalacja kamer monitoringu

montaż kamer ipKierownictwo przypomniało sobie o konieczności zaangażowania firmy instalacyjnej dopiero w ostatniej chwili, gdy oświadczyliśmy iż prace nie mogą być skończone, gdyż nie mamy instalatorów posiadających uprawienia do instalacji. Na szczęście, w takich sytuacjach współpracowaliśmy z bardzo solidną i doświadczoną firmą, której specjalizacją była instalacja alarmów i montaż kamer ip. Instalatorzy podjęli się montażu bez wahania, aczkolwiek wiązało się to z dodatkowymi pracami, gdyż musieliśmy zrobić dodatkowe miejsce na okablowanie i oprzyrządowanie kamer, oraz poprowadzić nowe przewody zasilające, które nie były przewidziane w podstawowym planie konstrukcji. Nasz monitoring był obsługiwany z lokalnej stacji monitorowania, więc na szczęście nie było konieczności dopasowania pomieszczeń pod infrastrukturę, choć już po uruchomieniu monitoringu, instalatorzy polecili nam wykonać dodatkowe prace.Przede wszystkim, koniecznością było usunięcie wszelkich elementów, zasłaniających pole widzenia kamer, a które zostały zamontowane pośpiesznie. Była to czasochłonna praca, aczkolwiek konieczna do sprawnego funkcjonowania monitoringu. Do podłączenia systemu do stacji wymagane było dobre łącze internetowe, które pozwalało operatorom na odbieranie obrazu o wysokiej jakości, jak i na bezproblemowe sterowanie urządzeniami.

Z racji iż nasz obiekt miał sporą powierzchnię, a przewidywany ruch klientowski bardzo duży, zdecydowano iż łącze internetowe będzie najlepszej jakości, bez absolutnie żadnego kompromisu. Takie łącze pozwalało na ułatwienie całej obsługi i działania systemu, który już po uruchomieniu okazał się niezwykle przydatny, a operatorzy mogli kontaktować się z nami i przekazywać dokładne informacje tak, jakby byli fizycznie obecni na obiekcie.