W praktyce, telefon na którym została zainstalowana aplikacja szpiegowska, która ma zadania dostarczać pracodawcy informacji o podsłuchu, o tym co robi dany pracownik w danym czasie i gdzie znajduje się jego sprzęt służbowy, jest nie do wykrycia. Jedynie specjalistyczne aplikacje antyszpiegowskie są w stanie wykryć tego typu oprogramowanie.

Podsłuchiwanie w nowoczesny sposób

innowacyjny podsłuch na telefonPracodawcy korzystają z podsłuchów telefonicznych do monitorowania jakości rozmów swoich pracowników, jakości wysyłanych wiadomości tekstowych, a także do lokalizowania swojego sprzętu. Trzeci aspekt podsłuchów wiąże się z ryzykiem przywłaszczenia sobie telefonu przez nieodpowiednie osoby. Sprawa jest tym poważniejsza, że telefon służbowy często jest sprzężony z różnego rodzaju aplikacjami, które w niepowołanych acz sprawnych rękach mogą być cennym źródłem informacji, objętych tajemnicą firmową, które mogą być zagrożeniem dla bezpieczeństwa informacji, bezpieczeństwa danych osobowych, znajdujących się w naszej firmie. Innowacyjny podsłuch na telefon jest w stanie dezaktywować telefon w momencie trafienia w niepowołane ręce. Może to być ustawione np. na podstawie kilkukrotnego wpisania złego pinu, a może być tak że telefon zostanie manualnie wyłączony przez operatora aplikacji szpiegowskiej, która jest zainstalowana na telefonie pracodawcy. Dzięki temu w momencie, kiedy nabierzemy podejrzeń, iż nasz pracownik przestał działać w interesie naszej firmy, a działa na przykład na szkodę naszej firmę oraz kiedy myślimy że telefon trafi w niepowołane ręce dezaktywować go, co pozwoli zabezpieczyć ważne informacje znajdujące się na nim. Jest to funkcja szczególnie polecana w tzw.  branżach wrażliwych, czyli np. w bankach, instytucjach finansowych, w każdym przedsiębiorstwie, gdzie w sposób masowy przechowuje się pewne dane osobowe, ma się dostęp do informacji wrażliwych. 

Z tematyką podsłuchiwania telefonów musi się zmierzyć każdy poważny przedsiębiorca, który traktuje bezpieczeństwo informacji i ochronę danych osobowych priorytetowo. Niestety, ale jest to warunek sine qua non współczesnej kontroli nad pracownikami, szeroko zakrojonej edukacji w celu zwiększenia jakości prowadzonych usług. Informacje, o tym że telefon jest podsłuchiwany pracownik również powinien dostać wraz z umową użytkowania sprzętu służbowego.