Prowadzenie własnego sklepu czy innej działalności opartej o kontakt z klientem nie jest sprawą prostą. Musimy bowiem skupiać swoją uwagę na bardzo wielu rzeczach. Najtrudniejsze ale zarazem najbardziej skuteczne rozwiązanie jest takie by wcielić się w rolę klienta. Dzięki temu będziemy mogli samodzielnie zauważyć wszelkie braki i niedociągnięcia związane z naszym sklepem czy ogólnym wizerunkiem naszej.

Skuteczne przyciąganie klientów – aranżacja

aranżacje sklepuZ badań wynika, że skuteczny zakup jest możliwy w sytuacji gdy klient w ciągu kilkunastu pierwszych sekund w naszym sklepie zacznie czuć się dobrze. Jeśli z jakiegoś powodu będzie inaczej to niestety klient może szybko się zniechęcić i więcej do nas nie wrócić. Dlatego tak ważną kwestią są odpowiednie aranżacje sklepu. Umożliwiają one stworzenie pozytywnej aury, która sprzyja zakupom. Dla klientów ważne jest bowiem nie tylko to czy w naszym sklepie znajduje się towar po który przyszli ale również zwracają oni uwagę na cały wystrój wnętrza. Jedną z kwestii najważniejszych i kluczowych jest to by klient szybko znalazł to czego potrzebuje. W związku z tym musimy zadbać o to by nasze rzeczy w sklepie były sensownie ulokowane. Zjawisko to jest widoczne przykładowo w marketach spożywczych. Zapewne nawet nie zwracali Państwo uwagi na to, że niektóre towary są ułożone w bezpośrednim sąsiedztwie innych. Wszystko to po to by zachęcić klienta do zakupu. Przykładem mogą być choćby płatki śniadaniowe ułożone na półkach obok mleka.

Dzięki stosowaniu odpowiednich technik związanych z aranżacją wnętrza w sklepie możemy bardzo sprawnie poprawić nasze wyniki sprzedażowe. Wbrew pozorom takie proste przemeblowania mogą bardzo nam pomóc. Nie dowiemy się tego jednak jeśli nie zaczniemy czegoś w tej kwestii robić.